
Promjena će, piše “The Wall Street Journal”, biti jedna od najvećih u istoriji te kompanije, a mogla bi uticati na milione sajtova koji se oslanjaju na Google pretraživanje kakvo je sad. Pretraživanje će i dalje biti bazirano na ključnim riječima i relevantnosti, ali više će se oslanjati na semantičko pretraživanje, proces razumijevanja stvarnog značenja riječi.
Pretraživanje će bolje povezivati upite sa bazama podataka koje sadrže stotine miliona 'entiteta' - osoba, mjesta i stvari - podatke o koje je kompanija Google nagomilala tokom zadnje dvije godine.
Na primjer, kada budete pretraživali internet u potrazi za informacijama o Hramu svetog Save, osim linkova dobćete i podatke koje pretraga ima njemu, poput lokacije (na Google Mapama), datuma gradnje, zanimljivostima.
Složenija pitanja, kao što su: „Kako se zovu ikone koje su oslikane u hramu?” moći ćete da dobijete konkretan odgovor umesto preusmjeravanja na druge sajtove.
Ono što nema u svojoj stalno rastućoj bazi podataka, Google će potražiti spajajući semantičko pretraživanje s postojećim rešenjima, kako bi pretraga bolje razumjela vrednost informacija na sajtovima i odredila što treba da bude prikazano.
Prve će promjene biti vidljive već za par mjeseci, ali u Google-u kažu kako je riječ o procesu koji traje i trajaće godinama, a koji će za rezultat imati ulazak u novu generaciju pretraživanja.
Google trenutno drži 66 odsto globalnog tržišta pretraživanja i više od 75 odsto prihoda od oglašavanja vezanog za pretragu. U semantičko pretraživanje ulazi kako bi zadržao vodeću poziciju, ali i da bi se suprostavio pritisku konkurenata poput Facebooka i Applea.
izvor: http://www.portalanalitika.me
Нема коментара:
Постави коментар